TRT'nin 'tarafsız' yayıncılığı: Erdoğan’a 68 İnce’ye 6 saat

TRT ekranlarında 16 günde AKP ve Erdoğan’a 68 saat, CHP'ye ise 6 saat süre ayrılmasına tepki gösteren RTÜK üyeleri, TRT Genel Müdürü İbrahim Eren'in görevden alınması talebiyle YSK’ye başvurdu
Birgün'ün haberine göre; Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) iki üyesi seçim sürecinde muhalefeti yok sayan yayın politikalarından dolayı TRT Genel Müdürü İbrahim Eren’in görevden alınması için Yüksek Seçim Kurulu’na (YSK) başvurdu.

RTÜK’ün CHP’li üyeleri İsmet Demirdöğen ile İlhan Taşçı, tarafsız bir şekilde kamu yayıncılığı yapmakla yükümlü TRT’nin seçim sürecinde muhalefete yeterli süreyi ayırmadığını kaydederek TRT Genel Müdürü İbrahim Eren’in görevden alınmasını talep etti.

30 Nisan itibarıyla Cumhurbaşkanı ve milletvekili genel seçimi sürecine girildiğini ifade eden CHP’li RTÜK Üst Kurul üyeleri, YSK’nin propaganda döneminden doğrudan sorumlu olduğunu hatırlatarak, halkın vergileriyle yayın yapan TRT’nin tarafsız olmadığına işaret etti.


16 günde 68 saat AKP-Erdoğan yayını

14 Mayıs ve 30 Mayıs tarihleri arasında TRT ekranlarında AKP ve Tayyip Erdoğan’a 67 saat 58 dakika süre ayrıldığına dikkati çeken RTÜK üyeleri, CHP ve Muharrem İnce’ye 6 saat 43 dakika, İYİ Parti ve Meral Akşener’e 12 dakika, Saadet Partisi ve Temel Karamollaoğlu’na ise sekiz dakika ayrıldığını vurguladı. Üyeler, HDP ve Selahattin Demirtaş’a ise TRT, TRT Haber, TRT 6’da hiç süre verilmediğini gözler önüne serdi.

TRT’nin tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine uygun yayın yapmak zorunda olduğunu, seçim döneminde tüm adayların ve partilerin ekranlarda eşit olarak yer alması gerektiğine dikkati çeken CHP’li RTÜK üyeleri, bu nedenle TRT Genel Müdürü İbrahim Eren’in görevden alınmasını talep etti.

YSK, TRT hakkında gereğini yerine getirmeli

Demirdöğen ve Taşçı’nın YSK’ye ilettiği şikâyet dilekçesinde şu ifadelere yer verildi:

“Demokrasisi gelişmiş, hukukun işlediği ülkelerde kamusal yayıncılık tüm yurttaşlara eşit mesafede, dini, siyasi, etnik kökenlerine bakmaksızın yayın yaparlar. Kamusal yayıncılık yapması beklenen TRT’nin yurttaşların haber alma hakkına en duyarlı biçimde yayıncılık yapması bir zorunluluktur. Yerine getirilmeyen yükümlülüğün yaptırımı Yüksek Seçim Kurulu tarafından belirlenerek karara bağlanmalıdır.”

***

Uluslararası Şefaflık Derneği: Erdoğan’a 105 dakika, Demirtaş’a 3 saniye

TRT’nin adaylar arasında eşit söz hakkı tanınmadığı “Uluslararası Şefaflık Derneği” tarafından yapılan çalışmayla da ortaya konuldu. Cumhurbaşkanlığı için aday olan Muharrem İnce , Meral Akşener, Temel Karamollaoğlu ve Selahattin Demirtaş tarafından eleştirilen TRT ‘nin yayınları “Uluslararası Şefaflık Derneği” tarafından da incelendi. Mayıs ayı inceleme sonucuna göre TRT, haber bültenlerinde Erdoğan’a 105 dakika, Muharrem İnce ‘ye 37 dakika, Meral Akşener’e 14 dakika, Selahattin Demirtaş ‘a ise 3 saniye yer verdiği ortaya çıktı.

Aynı dönemde TRT Haber Bültenlerinde AKP’ye 147, CHP ve MHP’ye 25, İYİ Parti’ye 14, Saadet Partisi ve BBP’ye 5, Vatan Partisi’ne 2 dakika süre verirken HDP’ye ise hiç yer vermemesi dikkat çekti.

 
Önceki Sonraki
TÜMÜ

DİĞER MEDYA HABERLERİ